بیانیه مفاهیم استقلال‏ چارچوب نظری استقلال حسابرس

نوع فایل : Pdf

حجم فایل : ۱۷۱ KB

نویسنده :  دکتر موسی بزرگ اصل

منبع فایل : مجله تحلیلی ، اطلاع رسانی و پژوهشی حسابرس

رمز فایل : www.accfile.com

در این بیانیه چارچوب نظری استقلال حسابرس برای دستیابی به هدفهای زیر ارائه شده است: تدوین استانداردهای استقلال برمبنای اصول مشخص، حل و فصل مسائل مربوط به استقلال در مواردی که استاندارد یا قواعد دیگر وجود ندارد، کمک به سرمایه‏ گذاران،سایر استفاده‏ کنندگان اطلاعاتی مالی و سایر اشخاص ذینفع برای شناخت بهتر تاثیر سازنده استقلال‏ حسابرسان بر کیفیت کار حسابرسی.

این چارچوب از چهار جزء مرتبط به هم تشکیل شده است:تعریف استقلال حسابرس،هدف استقلال حسابرس،مفاهیم و اصول زیربنایی.

در این بیانیه،استقلال به‏ عنوان وسیله رهایی از فشارها و سایر عواملی که توان حسابرسی برای تصمیم‏ گیری بیغرضانه را بفرساید یا انتظار می‏رود که می‏فرساید،تعریف شده است.برای اینکه براساس تعریف،حسابرس مستقل به نظر برسد،رعایت مقررات‏ حاکم بر استقلال حسابرس،لازم اما ناکافی است.حسابرس باید از تمام فشارها و سایر عواملی که بر بیطرفی او اثر منفی دارد یا اینکه‏ سرمایه‏ گذاران آگاه و سایر استفاده‏ کنندگان اطلاعات مالی انتظار دارند اثر منفی داشته باشد،رها و درامان باشد.

هدف استقلال حسابرس پشتیبانی اتکای استفاده‏ کنندگان برفرایند گزارشگری مالی و افزایش کارایی بازار سرمایه است.یعنی‏ استقلال هدف نیست بلکه ابزاری برای دستیابی به هدفی خاص است.

مفهوم استقلال حسابرس در این بیانیه شامل یک مدل خطر برای استقلال حسابرس است:افتهای استقلال حسابرس،منشا پیشداوری بالقوه‏ای است که توان حسابرس برای تصمیم ‏گیری بیغرضانه را می‏ فرساید یا انتظار می‏رود که بفرساید.در این بیانیه چهار نوع آفت برای استقلال حسابرس معرفی شده است که از فعالیتها،روابط یا سایر شرایط گوناگون سرچشمه می‏گیرد.این چهار نوع آفت شامل منفعت‏ شخصی ،خودرسی ،پیش داوری،آشنایی(یا وابستگی) و ارعاب است.

لینک دانلود بیانیه مفاهیم استقلال‏ چارچوب نظری استقلال حسابرس

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 1 میانگین : 1]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار