نقش و جایگاه مبنای حسابداری و رویکرد اندازه گیری در حسابداری و گزارشگری مالی بخش عمومی

نوع فایل : Pdf

حجم فایل : ۲.۴۴ MB

نویسنده : دکتر جعفر باباجانی

منبع فایل : فصلنامه دانش حسابرسی

رمز فایل : www.accfile.com

چکیده

مبنای حسابداری و رویکرد اندازه گیری دو مفهوم بنیادی و مستقل در حسابداری و گزارشگری مالی است. این مفاهیم به رغم استقلالی که دارند در ارتباط و تعامل با یکدیگر عمل می کنند و انعکاس یکی در دیگری معنی پیدا می کند. استقلال و کاربرد هر یک از این دو مفهوم در حسابداری و گزارشگری مالی از منظر مبانی نظری بسیار روشن است. مبنای حسابداری مفهومی است که بر عنصر زمان تأکید دارد، اما رویکرد اندازه گیری مفهومی است که بر نوع منابعی که باید اندازه گیری شود و عناصری که قرار است در صورتهای مالی ارائه شود، تمرکز میکند. مبنای حسابداری جزء لاینفک رویکرد اندازه گیری است، زیرا یک زمان مشخص شناسایی برای انجام یک عمل اندازه گیری خاص ضروری است. به همین دلیل، این دو مفهوم در عملیات حسابداری در تعامل و ارتباط با یکدیگر به نحوی رفتار می کنند که نقش و قابلیت یکی از آنها به حساب دیگری منظور می شود.
هدف اصلی این مقاله آن است که ضمن ارایه مبانی نظری کافی دایر بر استقلال این دو مفهوم، ارتباط و تعامل آنها در عمل به نحوی تشریح شود که نقش و کاربرد هر یک از دو مفهوم در تکمیل وظیفه و رسالتی که در نظام حسابداری و گزارشگری مالی برعهده دارند، روشن شود. از این رو، ابتدا مبانی نظری حاکم بر هر یک از مفاهیم ارائه میشود، سپس ترکیب و تعامل آنها در خلق سیستمهای حسابداری تشریح و پس از آن، کاربرد مشترک آنها در تأمین اطلاعات مورد نیاز برای تحقق اهداف گزارشگری مالی در نهادهای بخش خصوصی و عمومی مورد بحث قرار می گیرد.

لینک دانلود : نقش و جایگاه مبنای حسابداری و رویکرد اندازه گیری در حسابداری و گزارشگری مالی بخش عمومی

یکی ازمنابع لاتین استفاده شده در این مقاله :

File Size: ۷۳.۶ KB

Author: FASB

Download: Conceptual Framework for Financial Reporting

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار