آموزش حقوق و دستمزد به همراه مثال و کارهای عملی

دانلود آموزش حقوق و دستمزد به همراه مثال و کارهای عملی

آموزش حقوق و دستمزد برابر مفاد قانون مدنی جمهوری اسلامی ، ماه شمسی ۳۰ روز است، لذا در قانون کار ، مزد و مزایای متعلقه به کارگر بر مبنای ۳۰ روز محاسبه میگردد. البته پرداخت مزد و مزایای متعلقه ، در ماههای ۳۱ روزه تقسیم بر ۳۰ شده و در عدد ۳۱ ضرب میگردد و طبیعتا در ماههای ۲۹ روزه نیز بر عدد ۳۰ تقسیم شده و در ۲۹ ضرب میگردد . یعنی تعیین حقوق و دستمزد بر مبنای ماه ۳۰ روزه ، و پرداخت آن بر مبنای تعداد روزهای ماه انجام میگردد. به این معنی که وقتی از سوی شورایعالی کار ، حداقل مزد کارگران اعلام میگردد ، این مبلغ بر مبنای ماه شمسی ( ۳۰ روزه ) اعلام شده ، ولی هنگام پرداخت آنبایستی به تناسب تعداد روزهای ماه مورد نظر محاسبه گردد.

با توجه به اینکه ساعات کاری در روز ۷ ساعت و ۲۰ دقیقه میباشد پس هر شخص باید در ماه ۳۰ تا ۷٫۳۰ کار کند که میشود ۲۲۰ ساعت حالا اگه جمعه ها و نصف روز پنج شنبه ها و سایر روزهای تعطیل رو ازش کم کنیم میشود خالص کارکرد شخص .مثلا وقتی شخصی در ماه ۱۸۰ ساعت کار میکند و کل حقوق یک ماه را دریافت میکند در واقع قسمتی از حقوق که دریافت میکند بابت ساعاتی است که شخص فعالیتی نداشته. در قانون کار ۴۴ ساعت کار در هفته اعلام شده و یک روز جمعه هم استراحت ولی حقوق پرداخت میشود ادامه مطلب را در کتاب مطالعه بفرمائید

از جمله مطالبی که در این کتاب خواهید خواند :

  • محاسبه کارکرد
  • محاسبه حقوق و تهیه لیست بیمه و مالیات
  • محاسبه مزایای پایان خدمت ( سنوات و عیدی )
  • ثبت های حسابداری حقوق و دستمزد
برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 217 میانگین : 4.1]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه
newest
oldest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
زهرا

سلام ممنون که رایگان در اختیار

درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار