اصلاح نظام مالیاتی با نگاهی به طرح تحول اقتصادی

نوع فایل : Pdf

حجم فایل :  ۴۷۵ KB

نویسنده : بهاره عریانی ، محمد صبوری دیلمی

منبع فایل : ماهنامه اطلاعات سیاسی – اقتصادی

رمز فایل : www.accfile.com

بررسی متغیرهای کلیدی اقتصاد نشان می دهد که دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور، با تداوم روند فعلی، امکانپذیر نیست و حصول این اهداف مستلزم شناسایی تنگناهای موجود در اقتصاد کشور و برنامه ریزی دقیق جهت رفع آنها است. وجود مشکلاتی، همچون سهم اندک درآمدهای مالیاتی در تولید ناخالص داخلی و تأمین هزینه های دولت، بالا بودن نسبت هزینه های جمع آوری، به نسبت درآمدهای وصولی، بالا بودن میزان فرارهای مالیاتی، ناهمسویی یا عدم استفاده از اهرم مالیات برای کنترل اقتصاد و…، سبب شد تا اصلاح نظام مالیاتی کشور بعنوان یکی از محورهای طرح تحول اقتصادی (زمینه ساز دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور) مطرح گردد.
از اینرو، مقاله حاضر با هدف بررسی الزامات اصلاح نظام مالیاتی ، با نگاهی به طرح تحول اقتصادی تدوین شده است. نتایج نشان می دهد که بسیاری از مشکلات و موانع ساختاری پیش روی نظام مالیاتی کشور، خارج از اراده و اختیار سازمان امور مالیاتی بوده، رفع آنها مستلزم بازنگری در سیاستهای کلان اقتصادی است. بی تردید، شبکه بانکی می تواند سهم بسزایی در اصلاح فرهنگ اقتصادی داشته باشد، فزون براین، با ایجاد هماهنگی میان نهادهای پولی و مالی، می توان از بسیاری عدم پرداختها ممانعت کرد.

لینک دانلود اصلاح نظام مالیاتی با نگاهی به طرح تحول اقتصادی

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار