بررسی رابطه بین رضایت شغلی و تعهد حرفه ای و سازمانی حسابداران سازمانهای دولتی شهرستان زاهدان

نوع فایل : Pdf

حجم فایل : ۳۶۸ KB

نویسنده :  لیلا صادقی آرانی ، دکتر حبیب الله میرغفوری ، فاطمه رضازاده ، سید علی جوادی

منبع فایل : نهمین همایش سراسری حسابداری ایران

رمز فایل : www.accfile.com

نیروی انسانی، مهم ترین سرمایه سازمان هاست و هر چه این سرمایه کیفیت مطلوب تری داشته باشد، احتمال موفقیت، بقا و ارتقای سازمان، بیشتر خواهد شد. وجود نیروهای انسانی متعهد به سازمان در هر سازمان ضمن کاهش غیبت، تأخیر و جابه جایی، باعث افزایش چشم گیر عملکرد سازمان، نشاط روحی کارکنان و تجلی بهتر اهداف متعالی سازمان و نیز دستیابی به اهداف فردی خواهد شد. عدم احساس تعهد ویا تعهد کم، نتایج منفی از جمله ترک خدمت، غیبت زیاد، بی میلی به ماندن در سازمان، کاهش اعتماد مشتریان و کاهش درآمد را برای فرد و سازمان به دنبال دارد.
تحقیقات نشان می دهد بین رضایت شغلی و تعهد حرفه ای و سازمانی کارکنان رابطه ی معناداری وجود دارد. در این راستا، مقاله حاضر با هدف بررسی رابطه ی این دو متغیر در بین حسابداران سازمان های دولتی شهرستان زاهدان، صورت گرفته است. به این منظور و برای جمع آوری داده های تحقیق از دو پرسش نامه ی استاندارد توصیف کننده شغل (JDI)  در پنج بعد ماهیت کار، سرپرستان، همکاران، شرایط ترفیع و پرداختها و پرسشنامه تعهد سازمانی آلن  و می یر در سه بعد تعهد عاطفی، مستمر و هنجاری استفاده شده است. نتایج این تحقیق میزان و نوع رابط هی این دو متغیر در بین جامعه ی آماری تحقیق را با استفاده از ضریب همبستگی مورد بررسی قرار می دهد. در پایان نیز توصیه هایی برای بهبود رضایت شغلی و تعهد حرف های سازمانی در بین حسابداران سازمان های دولتی شهرستان زاهدان ارایه می گردد.

لینک دانلود بررسی رابطه بین رضایت شغلی و تعهد حرف های و سازمانی حسابداران سازمانهای دولتی شهرستان زاهدان

یکی ازمنابع لاتین استفاده شده در این مقاله :

File Size: 57.0 KB

Author:  Colin Silverthorne

Download:  The impact of organizational culture and person organization fit on organizational commitment and job satisfaction in Taiwan

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار