نقش بحرانهای اقتصادی اخیر در آینده حسابرسی داخلی

نوع فایل : Pdf

حجم فایل : ۲.۴۰ MB

نویسنده : جواد سهامیان مقدم ، لقمان پاکروان ، آیناز خمسه

منبع فایل : مجله تحلیلی ، اطلاع رسانی و پژوهشی حسابرس

رمز فایل : www.accfile.com

مقدمه
در طول یکی دو سال گذشته رویدادهای اقتصادی جهان مسیری را در به چالش کشیدن حسابرسی داخلی به همراه داشته است به‌طوری‌که جایگاه و نقش حسابرسی داخلی در اقتصاد سازمانی تا به امروز تعریف نشده باقی مانده است و این چالش به‌عنوان یک تجربه و آزمون بسیار سخت در زندگی حسابرسان داخلی مطرح شده است. اما همه چیز می‌گذرد، به‌طوری‌که اقتصاد جهان مجدداً پویا و روی پای خود می‌ایستد و دهه‌ای جدید شروع خواهد شد و اکنون فرصت خوبی برای حرفه حسابرسی داخلی در جهان ایجاد شده است که بگونه‌ای خود را با واقعیتها و فرصتهای موجود در اقتصاد و انتظارات پیش‌رو، همخوان کند. پر واضح است که محیط کسب‌وکار تغییر کرده وآنچه حسابرسان داخلی را به‌عنوان چالشی بزرگ با آن مواجه کرده است پاسخگویی به شرایط پیش روی آنهاست.
در این راستا حرفه حسابرسی داخلی می‌باید با سرعت فرایند تطبیق خود را متناسب با تغییر نیازها و انتظارات آنها همسو سازد. در این مسیر آنها نیازمند به‌دست آوردن هوشمندی حرفه‌ای، شخصیت و کسب مهارتهای لازم جهت حرکت برروی آبهای ناآشنا هستند زیرا آنها از همین بابت در شرایط فعلی اقتصاد جهانی به چالش کشیده شده‌اند، اما فرایند گذر از این چالش یکی از دلایل مهم جهت کسب ارزش حرفه‌ای بیشتر برای این رشته کاری است.
جای تعجب است اگر به یاد داشته باشیم که از آخرین تعریف حرفه‌ای نسبت به فرایند حسابرسی داخلی بیش از ۱۰ سال می‌گذرد و بسیار ساده فراموش کردیم که انجمن حسابرسان داخلی (IIA) در سال ۱۹۹۹ خود را برای جهشی بزرگ در تعریف نقش خود آماده کرده بود به‌طوری‌که در این تعریف حسابرسی داخلی به عنوان یک فعالیت مستقل با هدف تمرکزگرایی بر مدیریت ریسک، کنترل و … به‌عنوان یک عامل جدید و هیجان‌انگیز برای ورود حسابرسان داخلی به دروازه جهانی معرفی شده بود. این در حالی است که تعریفهای قبلی و جدید در خصوص فعالیتهای حسابرسی داخلی متفاوت بوده است.

لینک دانلود : نقش بحرانهای اقتصادی اخیر در آینده حسابرسی داخلی

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار