حسابداران در ایران را چگونه صدا بزنیم ؟ نحوه نامگذاری حسابداران در ایران
حسابداران در ایران را چگونه صدا بزنیم ؟ نحوه نامگذاری حسابداران در ایران

حسابداران در ایران را چگونه صدا بزنیم ؟ نحوه نامگذاری حسابداران در ایران

حسابداران در ایران را چگونه صدا بزنیم ؟ نحوه نامگذاری حسابداران در ایران

همه آنها که با بازار سرمایه در ارتباطند، سروکارشان با حرفه حسابداری است. حسابداران به طور معمول پس از نام‌خانوادگی خود از یک عنوان استفاده می‌کنند. این عنوان گاه متعلق به یک تشکل حرفه‌ای داخلی و گاه نیز متعلق به تشکل‌های حرفه‌ای یا علمی خارجی است. بدون شک انجمن‌های حرفه‌ای داخلی در اعطای این عنوان به اعضای خود گاه شرایط دشواری را در نظر می‌گیرند و دارندگان این عناوین باید مراحل خاصی را طی کنند تا عنوان یادشده را احراز کنند.

اما شاید به درستی مشخص نباشد که دارندگان عناوین انجمن‌های علمی یا حرفه‌ای خارجی چگونه به این عناوین دست می‌یابند. این موضوع شاید از آنجا اهمیت یابد که برخی از دارندگان این عناوین ممکن است به نحوی غیرمتعارف از عنوان خود استفاده کنند. در بررسی این موضوع به سراغ چند تن از حسابداران رفته و نظر آنها را در این خصوص جویا شده‌ایم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

حسابداران در ایران را چگونه صدا بزنیم ؟ نحوه نامگذاری حسابداران در ایران

 

غلامحسین دوانی درباره عناوین حسابداران در کشورمان گفت: حسابداران ایرانی براساس اینکه عضو کدام انجمن حرفه‌ای ایرانی یا خارجی هستند عبارت «عضو انجمن …» یا عضو جامعه حسابداران رسمی ایران را به صورت پسوند بعد از نام و نام‌خانوادگی خود به کار می‌برند، مثلا رمضانعلی استاجی- عضو جامعه حسابداران رسمی ایران، عضو انجمن حسابداران خبره ایران، عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران، عضو انجمن حسابداری ایران و… اما در بیشتر موارد اعضای جامعه حسابداران رسمی ایران را «حسابدار رسمی» خطاب می‌کنند.
وی درباره تعداد انجمن‌های حرفه‌ای و علمی مرتبط با حسابداری در دنیا گفت: در بیشتر کشورها به طور عموم حداقل دو انجمن حرفه‌ای حسابداری وجود دارد یکی انجمن یا جامعه حسابداری رسمی (خبره) که نقش حسابرسان قسم خورده را در آن کشور دارند، دوم انجمن ملی حسابداری آنها – مشابه انجمن حسابداران خبره ایران- البته در برخی کشورهای پیشرفته تعداد انجمن‌ها یا نهادهای حرفه‌ای بیشتر است مثل آمریکا، انگلستان، استرالیا و کانادا. به طور مثال آمریکا دارای هجده انجمن حرفه‌ای به شرح زیر است:
انجمن ملی حسابداران، انجمن حسابداران خبره آمریکا، انجمن حسابداری آمریکا، انجمن حسابداران مدیریت، انجمن حسابداری و امور مالی آمریکا، انجمن مالیاتی و حسابداران مدیریت آمریکا، انجمن دفترنویسان حرفه‌ای آمریکا، انجمن تکنیسین‌‌های حسابداری، انجمن حسابداران دولتی، انجمن زنان حسابدار آمریکا، انجمن زنان حسابداران خبره آمریکا، انجمن حسابداری اداری، انجمن اطلاعات مدیریت در خدمات مالی، انجمن بازرسان تقلب، انجمن حسابرسان داخلی موسسات اعتباری، انجمن مالیاتی آمریکا، انجمن ملی کارشناسان مالیاتی و انجمن ملی مشاوران مالیاتی.

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار