آیا وزارت کار می توانست ساختمان پلاسکو را به خاطر عدم ایمنی تعطیل کند؟
آیا وزارت کار می توانست ساختمان پلاسکو را به خاطر عدم ایمنی تعطیل کند؟

آیا وزارت کار می توانست ساختمان پلاسکو را به خاطر عدم ایمنی تعطیل کند؟

 

آیا وزارت کار می توانست ساختمان پلاسکو را به خاطر عدم ایمنی تعطیل کند؟

? پاسخ:
سلام بر اساس فصل چهارم قانون_کار در تبصره یک ماده ۱۰۵ در صورت گزارش بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای وازرت خانه کار، رفاه و تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف به درخواست تعطیلی کارگاه از طریق مراجعه قضایی می باشند.

? قانون کار این مسئولیت را اینگونه شرح می دهد:

?ماده ۱۰۵ قانون کار: هر گاه در حین بازرسی ، به تشخیص بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود ، بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای مکلف هستند مراتب را فورا و کتبا به کارفرما یا نماینده او و نیز به رییس مستقیم خود اطلاع دهند .

? تبصره ۱- وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، حسب مورد گزارش بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای از دادسرای عمومی محل و در صورت عدم تشکیل دادسرا از دادگاه عمومی محل تقاضا خواهند کرد فورا تعطیل و لاک و مهر تمام یا قسمتی از کارگاه را صادر نماید . دادستان بلافاصله نسبت به صدور قرار اقدام و قرار مذکور پس از ابلاغ قابل اجرا است .

?دستور رفع تعطیل توسط مرجع مزبور در صورتی صادر خواهد شد که بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای و یا کارشناسان ذی ربط دادگستری رفع نواقص و معایب موجود را تایید نموده باشند .

? تبصره ۲- کارفرما مکلف است در ایامی که به علت فوق کار تعطیل می شود مزد کارگران کارگاه را بپردازد .

? تبصره ۳- متضرران از قرارهای موضوع این ماده در صورت اعتراض به گزارش بازرس کار و یا کارشناس بهداشت حرفه ای و تعطیل کارگاه می توانند از مراجع مزبور ، به دادگاه صالح شکایت کنند و دادگاه مکلف است به فوریت و خارج از نوبت به موضوع رسیدگی نماید . تصمیم دادگاه قطعی و قابل اجرا است .

 


⭕️ وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور تشکیل کمیته ویژه ای برای یاری رسانی مالیاتی، بانکی و بیمه ای به واحدهای فعال آسیب دیده در ساختمان پلاسکو را صادر کرد/انتخاب

 

⭕️ رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: در جلسه امروز ستاد بحران اصناف پیشنهادی برای معافیت مالیاتی آسیب‌دیدگان مالی حادثه پلاسکو ارائه شد/فارس

 

 

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار