اصلاحات جدید مالیاتی در حمایت از تولید

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اصلاحات جدید مالیاتی با هدف حمایت از تولید انجام می شود.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، حسین وکیلی در نشست خبری که صبح امروز در محل سازمان امورمالیاتی کشور برگزار شد، در خصوص قانون استفاده از حداکثر توان تولید گفت: سازمان امور مالیاتی هم در راستای حمایت از بخش تولید، نسبت به اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم که مرتبط با این قانون است ، اقدام کرد.

وی ، افزود: نکته حائز اهمیت در این میان ، کاهش نرخ مالیات علی الحساب از ۵ درصد به ۳ درصد است. معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور ، ادامه داد: ابهامی که نزد برخی کارفرمایان و ذی حسابان در خصوص تاریخ اجرای این قانون وجود دارد باید تاکید کنم که این قانون ارتباطی به تاریخ قرارداد ندارد و به طور کلی پرداخت هایی که از تاریخ ۲۵/۶/۹۱ توسط کارفرمایان صورت می گیرد به جای ۵ درصد باید ۳ درصد مالیات کسر شود.

 

ارایه خدمات کامل الکترونیکی به دارندگان امضای دیجیتال

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور از ارایه کاملترین خدمات الکترونیکی به مودیانی که دارای امضای دیجیتال هستند خبر داد .

 حسین وکیلی  گفت : سال گذشته برای نخستین بار امکان استفاده از امضای الکترونیک به ضمیمه اظهارنامه های مالیاتی فراهم شد .

وی ادامه داد : آن دسته از مودیان مالیاتی که اظهارنامه مالیاتی خود را به انضمام امضای الکترونیک ارسال می کنند نیازی به ارسال مکتوب اظهارنامه مالیاتی به حوزه های مالیاتی ندارند.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد : استفاده مودیان مالیاتی از امضای الکترونیک ، حداکثر خدمات الکترونیکی مالیاتی را برای آنها به همراه خواهد داشت به گونه ای که خدماتی همچون ابلاغ اوراق مالیاتی ،‌ ارسال اعتراض مالیاتی به صورت الکترونیکی و دیگر موارد مثل رویت پرونده مالیاتی به صورت الکترونیکی در منزل و محل کار و در نهایت پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد .

نرخ صفر مالیاتی ، آمار معافیت های مالیاتی را شفاف می کند.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت : اعمال نرخ صفر به جای معافیت های مالیاتی فعلی ، آمار دقیقی از میزان معافیت های مالیاتی در کشور ارایه می دهد .

 حسین وکیلی خاطر نشان کرد : در حال حاضر آمار روشن و شفافی از معافیت های ارایه شده به مودیان در دست نیست .

وی خاطر نشان کرد : یکی از مهمترین رویکردهای اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم ، ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور است که این رویکرد به اشکال مختلف همچون ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و اجرای نرخ صفر به جای معافیت مالیاتی جنبه عمل پیدا می کند.

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار