ارائه سیستم حسابداری مالیات بر ارزش افزوده و اجرای آن برای شرکتها و صاحبان مشاغل در استان مازندران

.

نوع فایل : Pdf

حجم فایل :  ۱.۳۲ MB

نویسنده : دکتر احمد جعفری صمیمی

منبع فایل : وزارت امور اقتصادی و دارایی

رمز فایل : www.accfile.com

هدف اصلی تحقیق حاضر ارائه و تدوین یک سیستم حسابداری مالیات بر ارزش افزوده بوده است .
علاوه بر این بررسی اثرات اقتصادی مخصوصاً خاصیت درآمدزایی ناشی از اجرای مالیات بر ارزش افزوده و جایگزینی آن با مالیات شرکتها و واحدهای اقتصادی در استان مازندران از اهداف دیگر این پژوهش بوده است. برای این منظور پس از بررسی مهمترین مطالعات تجربی انجام شده در زمینه مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای مختلف جهان با تأکید بر ایران ، چگونگی روند معرفی این مالیات در کشورها و مناطق مختلف مورد بررسی قرار گرفته است . علاوه بر این ضمن بررسی مشخصات عمده اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده و
روش عمده اجرا ی این مالیات در اغلب کشورهای جهان، شرا یط لازم برای اجرای موفقیت آمیز سیستم حسابداری مالیات بر ارزش افزوده در کشورمان با توجه به تجربه کشورهای موفق تجزیه و تحلیل شده است.
همچنین به منظور بررس ی رابطه مالیات کنونی شرکتها با ارزش افزوده و همچنین مقا یسه اثرات درآمدی ناشی از جایگزینی مالیات بر ارزش افزوده با مالیات کنونی شرکتها، اطلاعات مربوط به نمونه ا ی متشکل از ۳۵۷ پرونده مالیاتی در استان مازندران مورد مطالعه قرار گرفت و با توجه به اطلاعات مربوط به حسابهای فروش و خرید مواد اولیه، ارزش افزوده و در نتیجه مالیات بر ارزش افزوده آنها با نرخ پیشنهادی لا یحه مالیات بر ارزش افزوده در کشور برآورد شده است. نتایج حاصل از برآورد الگوهای رگرسیونی و همچن ین آزمون به  تفاوت میانگین ها در مورد مالیاتهای کنونی و مالیات بر ارزش افزوده که با استفاده از نرم افزارSPSS دست آمده است، نشان می دهد که در مجموع ما لیات کنونی شرکتها به تناسب ارزش افزوده آنها تغییر نکرده است . همچنین جایگزینی مالیات بر ارزش افزوده با مالیات کنونی شرکتها برا ی واحدهای مالی اتی کوچک و متوسط می تواند درآمد مالیاتی را افزایش دهد در حال یکه این جایگزینی برا ی واحدهای ما لیاتی بزرگ قادر نیست درآمد مالیاتی را بالا برد . لذا افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ایجاد شرایط اولیه لازم جهت اجرای موفقیت آمیز سیستم حسابداری مالیات بر ارزش افزوده که در حقیقت عنصر اصلی این نظام مالیاتی را تشکیل می دهد، پیشنهاد شده است.
در مجموع با توجه به سابقه تاریخی حسابداری در کشورمان و همچنین برخورداری از نیروهای متخصص در این زمینه در مقایسه با سایر کشورهای جهان می توان گفت که اجرای موفقیت آمیز مالیات بر ارزش افزوده در ایران با برنامه ریزی مناسب قابل پیش بینی می باشد.

لینک دانلود :  ارائه سیستم حسابداری مالیات بر ارزش افزوده و اجرای آن برای شرکتها و صاحبان مشاغل در استان مازندران

.

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه
newest
oldest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
سید رحیم صادقی عزیزلو

با سلام. صادقی هستم دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد. در مرحله پایان نامه نویسی هستم.در مورد موانع استقرار کامل مالیات بر ارزش اقزوده مطالبی نیاز دارم خواهشمند است کمکم کنید.( به غیر از مقاله لنگرودی هیچ منابعی موجود نیست).

درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار