بررسی تأثیر مالکیت عمومی و خصوصی بر کیفیت سود

نوع فایل : Pdf

حجم فایل : ۳۳۹ KB

نویسنده :  دکتر محمد علی مرادی ، مصطفی فرّخی استاد ، احمد نظامی ، مجتبی فرّخی استاد

منبع فایل : نهمین همایش سراسری حسابداری ایران

رمز فایل : www.accfile.com

از آن جا که نقش سرمایه گذاران در نظارت بر عملکرد کلی شرکت و تحصیل سود کیفی تر همواره مهم بوده است،این مقاله به بررسی تأثیر نقش نوع مالکیت از حیث عمومی یا خصوصی بود نشان بر کیفیت سود می پردازد.
اشاره ی مالکیت عمومی به شرکت هایی است که سهامشان به صورت عمومی عرضه شده و مالکیت خصوصی به شرکت هایی اشاره دارد که سهام شان به صورت عمومی عرضه نشده است. در این ارتباط دو فرضیه مطرح می شود که بر اساس فرضیه “تقاضا” می توان چنین ادعا کرد که کیفیت سود شرکت هایی با مالکیت عمومی نسبت به شرکت هایی با مالکیت خصوصی بالاتر است، زیرا تقاضای بیشتری نسبت به کیفیت گزارشگری مالی به وسیله سهام داران و بستانکاران در شرکت هایی با مالکیت عمومی وجود دارد. به عبارت دیگر شرکت های با مالکیت عمومی انگیزه بیشتری نسبت به بهبود بخشیدن گزارشات مالی، سیاست های افشاء و کمک به شفافیت بخشی مالی دارند، تا از این طریق از امکان طرح دعاوی عمومی و زیان صاحبان سرمایه شرکت کاسته شود. از سوی دیگر بر اساس فرضیه “رفتار فرصت طلبانه” می توان این ادعا را بررسی کرد که شرکت هایی با مالکیت عمومی (چون مدیران آن ها انگیزه بیشتری برای مدیریت سود دارند)، نسبت به شرکتهای مشابه با مالکیت خصوصی (گرایش کمتر مدیران به مدیریت سود) کیفیت سود پائینی دارند، چون قیمت سهام در شرکت های عمومی بسیار مورد توجه است و مبنای اصلی ارزیابی استفاده کنندگان از گزارشات مالی می باشد. همچنین ما در این تحقیق به دنبال طرح مباحثی در مورد نقش نظارتی مالکین مؤسسات مطرح و در نهایت مدل تحلیلی نویسندگان پیرامون نوع و ماهیت عوامل مؤثر بر کیفیت سود ارایه شده است.

لینک دانلود : بررسی تأثیر مالکیت عمومی و خصوصی بر کیفیت سود

یکی ازمنابع لاتین استفاده شده در این مقاله :

File Size: ۱۶۳ KB

Author: Ray Balla

Download:   Earnings quality in U.K. private firms Comparative loss recognition timeliness

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار