ﻧﻘﺶ ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﺍﺟﺮﺍﻱ ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ ﺑﺮ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ

نوع فایل : Pdf

حجم فایل : ۳۱۲ KB

نویسنده : دکتر ﺍﺣﻤﺪ ﺟﻌﻔﺮﻱ ﺻﻤﻴﻤﻲ ، ﺳﻴﺪ ﺟﻌﻔﺮ ﻻﺭﻳﻤﻲ

منبع فایل : پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران

رمز فایل : www.accfile.com

چکیده

تمرکز اصلی برنامه های اصلاح نظام مالیاتی تقریبا در کلیه کشورهای جهان در سال های اخیر بر مالیات بر ارزش افزوده متمرکز شده است . بر اساس آخرین اطلاعات موجود در سال ٢٠٠٢ مالیات بر ارزش افزوده در بیش از ١٢٠ کشور جهان با جمعیت حدود ۴ میلیارد نفر ( ٧٠ درصد جمعیت جهان) اجرا شده است . همچنین این مالیات توانسته است در سال ٢٠٠١ معادل ١٨٠٠٠ میلیارد دلار درآمد برای دولت ها ایجاد کند که این رقم حدود ٢۵ درصد کل درآمدهای دولت در این کشورها بوده است. در کشور ما نیز به دلیل سهم ناچیز مالیات ها در تولید ناخالص داخلی و همچنین در درآمدهای دولت لایحه مالیات بر ارزش افزوده بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار است برای فراهم کردن شرایط و صرف یک دوره انتقال دو ساله از سال ١٣٨۴ در کشور اجرا شود.
هدف مقاله حاضر بررسی نقش و اهمیت حسابداری و مخصوصًا نظام حسابداری برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده در کشور می باشد. برای این منظور، بعد از ارزیابی مشخصات و مزایای بسیار مهم مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تجربه کشورهای جهان نقش با اهمیت حسابداری د ر تعیین دقیق مالیات با توجه به روش های مختلف محاسبه این مالیات، جلوگیری از فرار مالیات و تحقق درآمدهای مالیاتی دولت، آموزش کارشناسان و صاحبان مشاغل در زمینه ثبت منظم کلیه معاملات و کنترل لازم برای افزایش کارایی و صحّت محاسبات و اقلام مربوط به خرید و فروش مورد بررسی قرار می گیرد.
با توجه به بحث های فوق می توان گفت وجود یک نظام حسابداری مناسب به عنوان شرط لازم برای موفقیت اجرای مالیات بر ارزش افزوده در کشور تلقی می شود. لذا ضروری است حسابداران با احساس مسؤولیت آمادگی کامل خود را در دوره انتقال جهت تأمین شرایط مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز مالیات بر ارزش افزوده اعلام کنند.

لینک دانلود : ﻧﻘﺶ ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﺍﺟﺮﺍﻱ ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ ﺑﺮ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ

یکی ازمنابع لاتین استفاده شده در این مقاله :

File Size: ۱.۲۲ MB

Author: Tanzi,V; and H. Zee

Download:  Tax Policy For Emerging Markets Developing Countries

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار