مطالعه رابطه میان سرمایه گذاران نهادی و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام در بورس

نوع فایل : Pdf

حجم فایل : ۳۷۱ KB

نویسنده :  دکتر حسین فخاری ، اکرم السادات حسینی کردخیلی

منبع فایل : نهمین همایش سراسری حسابداری ایران

رمز فایل : www.accfile.com

حضور سرمایه گذاران نهادی در شرکت موجب افزایش نظارت بر عملکرد مدیران شده، عدم تقارن اطلاعاتی را کاهش داده و همچنین افزایش مالکیت این سرمایه گذاران در شرکت ها، سبب کاهش در اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام می شود. از سوی دیگر در صورت همگرایی منافع بین سرمایه گذاران نهادی و مدیریت، سودها نیز مدیریت شده و شکاف قیمت بیشتری را به دنبال خواهد داشت. با توجه به اهمیت سرمایه گذاران نهادی در
اقتصاد دولتی ایران و دسترسی آنها به منابع عظیم سرمایه شرکت مطالعه در خصوص نقش آنها در شرکت ها می تواند مفید باشد. علی رغم تحقیقات انجام شده در دیگر کشورها، به ارتباط بین سرمایه گذاران نهادی و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام در بازار نوظهور ایران پرداخته نشده است، لذا در این مقاله سعی شده است تا ارتباط بین سرمایه گذاران نهادی و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام مورد بررسی قرار گیرد. این تحقیق از نوع توصیفی – همبستگی مبتنی بر تحلیل رگرسیون با استفاده از داده های مقطعی اطلاعات واقعی شرکت ها است. به این منظور ۹۷ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار برای سال ۱۳۸۶ به عنوان نمونه انتخاب گردیده اند. جهت آزمون ارتباط میان سرمایه گذاران نهادی و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام از مدل رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. نتایج آزمون فرضیه، دلالت بر رابطه معکوس و معنی دار بین سرمایه گذاران نهادی و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام دارد. یافته های این تحقیق می تواند برای سیاست گذاران بورس و سرمایه گذاران از جهت الزامات افشای اختیاری و توجه به اطلاعات مکمل راجع به ساختار و ترکیب سرمایه گذاران مفید باشد .

لینک دانلود : مطالعه رابطه میان سرمایه گذاران نهادی و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام در بورس

یکی ازمنابع لاتین استفاده شده در این مقاله :

File Size: 1.67 MB

Author:  A Agrawal

Download:   Large shareholders and The monitoring of managers The case of antitakeover charter amendments


برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار