تجارت الکترونیکى و آمادگى الکترونیکى

نوع فایل : Pdf

حجم فایل : ۱.۲۹ MB

نویسنده : مریم عسکرى

منبع فایل : فصلنامه دانش حسابرسی

رمز فایل : www.accfile.com

چکیده

پیشرفت شگفت انگیز فناورى اطلاعات و ارتباطات وگسترش آن به بازارهاى پولى و مالى علاوه برتسهیل امور مشتریان بانک، روشهاى سنتى بانکدارى را نیز متحول کرده است. با رشد چشمگیر معاملات به شیوه تجارت الکترونیکى و نیز داد و ستد و تجارت براى نقل و انتقال پول نیاز بیشترى به بانک پیدا شده است و بانکدارى الکترونیک به عنوان بخش لاینفک از تجارت الکترونیکى تبدیل شده است.
دسترسى به شبکه جهانى اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمانهاى مختلف از طریق دنیاى مجازى، بسترى مناسب براى برقرارى مراودات تجارى و اقتصادى فراهم کرده است و تجارت الکترونیک را مى توان از تبعات گسترش و نفوذ دانست. براى داشتن یک برنامه صحیح و تعیین گامهاى لازم براى حضور در عصر اطلاعات، تعیین جایگاه فعلى کشورها و سازمانها در مسیر پیشروى به سوى جامعه الکترونیک الزامى است؛ بنابراین ارزیابى آمادگى الکترونیکى چه در سطح ملى و چه در سطح سازمانى براى توسعه دولت الکترونیکى این امکان را به تصمیم گیرندگان مى دهد تا با شناخت نقاط ضعف و قوت راهبرد مناسبى را براى بالا بردن قابلیتهاى فنى و سازمانى لازم براى توسعه دولت الکترونیک اتخاذ نمایند.
در این مقاله سعى شده است ابتدا بانکدارى، تجارت، آمادگى و دولت الکترونیکى تعریف، چارچوب تجارت الکترونیکى، بانکدارى الکترونیکى و انتقال وجوه توضیح داده شود و سپس کشورهاى آس هآن و آمادگى الکترونیکى، دولت الکترونیکى و مزایاى آن تشریح گردد. و در نهایت از جایگاه تجارت الکترونیک در ایران و کشورهاى در حال توسعه بحث شده است.

لینک دانلود : تجارت الکترونیکى و آمادگى الکترونیکى

یکی ازمنابع لاتین استفاده شده در این مقاله :

File Size:  ۱۸۵ KB

Author: Alemayehu Molla

Download:  The Impact of e-readiness on ecommerce success in developing countries firm- level Evidence

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار