مقایسه بازدهی IPO و اوراق مرکب اسلامی (با تأکید بر اوراق مشارکت)

نوع فایل : Pdf

حجم فایل : ۳۷۸ KB

نویسنده :  دکتر محمد اسماعیل اعزازی ، مصطفی فرّخی استاد ، مجتبی فرّخی استاد

منبع فایل : نهمین همایش سراسری حسابداری ایران

رمز فایل : www.accfile.com

با توجه به تحقیقات انجام شده، اوراق بدهی مرکب به عنوان ابزاری مناسب جهت تأمین مالی پروژه ها در شرایط اقتصادی کشورهای در حال توسعه به ویژه ایران هستند. ضمناً سرمایه گذاران نیز انگیزه ی کافی برای خرید این اوراق و سرمایه گذاری در آن را دارند.از سوی دیگر با توجه مشکلات شرکت های ایرانی چه در بعد تنگنای نقدینگی و چه در بعد نداشتن اعتبار کافی برای انتشار اوراق مشارکت و همچنین انگیزه ی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری، لذا طراحی ابزارها و روش های جدید جذب منابع مالی،می تواند یکی از راه حل های مفید برای خروج از سرگردانی احتمالی شود. در واقع نباید به دلیل وجود این فرض که ابزارهای مالی مشکل فقهی دارند، دست روی دست گذاشته وشاهد زوال و رکود شرایط اقتصادی-بخصوص سرمایه گذاری- باشیم؛ بلکه باید شرایط شرع اسلام و همچنین ظرفیت های بالقوه آن را در راستای افزایش عدالت اجتماعی و اقتصادی استفاده و با بررسی های موشکافانه ابزارهای مفیدی را برای جامعه اسلامی طراحی نماییم. در این حوزه یکی از ابزارهای جدیدی که تا حدود بسیار زیادی توانسته (البته بسیاری از شرکت های دولتی) شرایط جذب سرمایه ها را فراهم آورد، اوراق مشارکت در کشور است.
در این مقاله برآنیم تا با مقایسه بازده کوتاه مدت دو ابزار مهم و استراتژیک بازار مالی یعنی سهام و اوراق مشارکت، تا حد زیادی زمینه را برای جهت دهی صحیح سرمایه به سوی بخش فعال اقتصاد کشور فراهم نماییم و از این طریق پتانسیل بالقوه ابزارهای بدهی را در فرایند جذب سرمایه بررسی نماییم.

لینک دانلود مقایسه بازدهی IPO و اوراق مرکب اسلامی (با تأکید بر اوراق مشارکت)

یکی ازمنابع لاتین استفاده شده در این مقاله :

File Size: ۵۴۰ KB

Author: Tobias Adrian

Download:  The Federal Reserve’s Commercial Paper Funding Facility

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار