حسابداری ذهنی : رویکردی متفاوت با سناریوهای تصمیم گیری

.

نوع فایل : Pdf

حجم فایل : ۲۷۴ KB

نویسنده :  دکتر مهدی مرادزاده فرد ، مهدی ناظمی اردکانی

منبع فایل : مجله تحلیلی ، اطلاع رسانی و پژوهشی حسابرس

رمز فایل : www.accfile.com

اغلب تئوریهای اقتصادی بر این اساس بنا شده‌اند که افراد در رویارویی با رویدادهای اقتصادی به‌صورت منطقی عمل می‌کنند و کلیه اطلاعات موجود، در فرایند تصمیم گیری آنها منظور می‌شود. این فرضیه مبنای اصلی فرضیه بازار کاراست. اما برخی یافته‌های محققان در این فرضیه بنیادی تردید کرده و مدارکی را کشف کرده‌اند که نشان دهنده شایع نبودن رفتار منطقی در تصمیم گیری افراد است.
از جمله این محققان، بیور (Beaver)، کنلی (Kennelly)، واس (Voss) و استرلینگ (Sterling) را می‌توان نام برد که به ارائه نمونه‌های حقیقی از الگوی تصمیم گیری و سودمندی اطلاعات در تصمیمگیری پرداخته و هر یک الگوهایی را برای تصمیم گیری ارائه کرده‌اند تا افراد بتوانند بر اساس آن الگوها، تصمیم هایی در دامنه‌ای از آگاهی و منطق بگیرند. تئوری تصمیم گیری انفرادی، نظرات یک فرد را که می‌بایست تحت شرایط نبودِ اطمینان تصمیم بگیرد مورد بررسی قرار می‌دهد. در این تئوری احتمال وضعیتها مانند شرایط ایده‌آل دیگر به‌صورت عینی نیست و فرد با انتخاب یک گزینه از میان چندین گزینه بهترین تصمیم را می‌گیرد. استفاده از این روش این امکان را برای تصمیمگیرنده فراهم می‌سازد که اطلاعات بیشتری را دریافت نماید تا براساس آن بتواند در مورد تخمین احتمالهای ذهنی رویدادهایی که ممکن است بعد از تصمیم گیری اتفاق بیفتد  تجدید نظر نماید. به‌طوری که انتظار می‌رود تصمیمهای افراد به‌طور منظقی گرفته شود، اما بررسیها نشان می‌دهند که تصمیم های افراد لزوماً همواره به‌طور منطقی با مدلهای تصمیم گیری معرفی شده در متون مالی هماهنگ نیست.
در این مقاله، ابتدا حسابداری ذهنی به‌عنوان رویکردی متفاوت و مغایر با سناریوهای تصمیم گیری منطقی معرفی می‌شود و سپس به‌شرح چگونگی شکل گیری و قالبهای حسابهای ذهنی در هنگام تصمیم گیری افراد پرداخته خواهد شد.

لینک دانلود : حسابداری ذهنی : رویکردی متفاوت با سناریوهای تصمیم گیری

یکی ازمنابع لاتین استفاده شده در این مقاله :

File Size: ۲۹۳ KB

Author: Sonya S. Lim

Download: Do Investors Integrate Losses and Segregate Gains Mental Accounting and Investor Trading Decisions

.

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 3 میانگین : 2.3]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار