بودجه ریزى عملیاتى یک ضرورت ملى و نقطه آغازین

نوع فایل : Pdf

حجم فایل : ۲۹۷ KB

نویسنده : جواد قدیم پور، محسن شیرپور ، علی طریقی

منبع فایل : فصلنامه دانش حسابرسی

رمز فایل : www.accfile.com

چکیده

اصلى ترین ویژگیهاى محیطى فعالیتهاى حاکمیتى شامل شکل نمایندگى دولت و تفکیک قواى سه گانه و فقدان رابطه مبادل هاى بین تامین منابع مالى و خدمات قابل ارائه توسط دولت، حاکى از آن است که ارزیابى عملکرد قوه مجریه نیازمند استفاده از معیارها و شاخص هایى است که مردم و نمایندگان قانونى آنها از دستیابى قوه مجریه به اهداف از پیش تعیین شده و مصوب، به طریقى مقتضى اطمینان حاصل کنند. به همین دلیل مفهومى تحت عنوان مسئولیت پاسخگویى عمومى به عنوان معیار و میزان مناسبى جهت ارزیابى هیئت  عملکرد دولت مورد توجه قرار گرفته است، به گونه اى که طبق بیانیه مفهومى شماره یک    استانداردهاى حسابدارى دولتى آمریکا سنگ بناى گزارشات مالى دولتى، پاسخگویى مى باشد.
از اینرو بودجه ریزى عملیاتى که مبتنى بر مسئولیت پاسخگویى است به عنوان ابزار مناسب دولت در اداى وظیفه پاسخگویى عمومى، مورد توجه و تاکید قرار گرفته ودر قالب یک ضرورت ملى نمایان مى شود. از طرف دیگر با توجه به اینکه یکى از اهداف اولیه حسابدارى مدیریت، کنترل و مدیریت هزینه بوده و این دو، جز در سایه شناسایى، محاسبه و اندازه گیرى دقیق تحقق نمى یابند، لذا بودجه ریزى عملیاتى در مراحل اولیه خود با شناسایى عوامل تشکیل دهنده بهاى تمام شده و اندازه گیرى دقیق آنها از طریق برقرارى ارتباط بین هزینه ها و فعالیتها، نقشى اساسى در هموار کردن راه براى گشودن دریچه کاربرد تکنیکهاى پیشرفته حسابدارى مدیریت از قبیل هزینه یابى بر مبناى فعالیت، مدیریت بر مبناى فعالیت، هزینه یابى هدف وغیره ایفا مى نماید و در قالب نقطه آغازین کاربرد تکنیکها و ابزارهاى پیشرفته حسابدارى مدیریت در بخش عمومى نمایان مى شود.

بدین ترتیب در مقاله حاضر سیستم بودجه ریزى عملیاتى از دو منظر ابزار پاسخگویى عمومى و نقطه آغازین اجراى تکنیکهاى پیشرفته حسابدارى مدیریت در بخش عمومى مورد بررسى قرار گرفته است.

لینک دانلود : بودجه ریزى عملیاتى یک ضرورت ملى و نقطه آغازین

یکی ازمنابع لاتین استفاده شده در این مقاله :

File Size: ۹۲۵ KB

Author: Richard D. Young

Download: Performance-Based Budget Systems

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار