مالیات فروردین و اردیبهشت سال ۹۲ بر اساس سال ۹۱

 

مالیات حقوق در سال 92

 

برای دریافت جدول معافیت مالیاتی حقوق در سال ۱۳۹۲ اینجا کلیک کنید 

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با بیان این که در دوماه ابتدایی سال ۹۲ ، مانند سال گذشته حقوق ماهانه تا ۵۵۰ هزار تومان از مالیات معاف خواهد بود، گفت: در صورت تصویب رقم پیشنهادی در لایحه بودجه ۹۲، معافیت حقوق ماهانه به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.
حسین وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره میزان معافیت مالیاتی حقوق در سال جاری اظهار کرد: با توجه به تصویب بودجه سه دوازدهمی برای سه ماهه ابتدایی سال جاری بر مبنای قانون بودجه سال ۹۱، معافیت حقوق در دوماهه ابتدایی سال جاری مانند سال گذشته اعمال می شود.
وی در ادامه با بیان این که در سال گذشته حقوق تا ۵۵۰ هزار تومان از مالیات معاف بوده است، ادامه داد: در لایحه بودجه سال جاری معافیت مالیاتی حقوق ماهیانه تا ۶۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است و در صورت تصویب این رقم، تفاوت معافیت ماههای ابتدایی سال در ماههای بعد لحاظ خواهد شد و از مالیات ماههای بعد مودیان کسر خواهد شد.
این در حالی است که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، تا ۸۴ میلیون ریال درآمد سالیانه مشمول مالیات حقوق از یک یا چند منبع از پرداخت مالیات حقوق معاف است و سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، سقف معافیت مذکور را برای هرسال مطابق شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی شهری سال قبل اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و پس از تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کند.
وکیلی در پاسخ به این سوال که چرا در لایحه بودجه میزان معافیت مالیاتی حقوق کمتر از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است؟ گفت: در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، مجاری جبران کاهش درآمد دیده شده است و در نتیجه توانستیم معافیت را افزایش بیشتری دهیم اما در لایحه بودجه جبران کاهش درآمد دیده نشده است و افزایش میزان معافیت مالیاتی متناسب با رشد معمول سال های قبل بوده است.

برنامه محاسبه مالیات مطابق قوانین سال ۱۳۹۱ : کلیک کنید

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

14 نظرات
newest
oldest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
محمود

با سلام
وقت بخیر
من قبلا لیست excl محاسبه مالیات حقوق و دستمزد سال ۹۱ را از سایت شما دریافت کردم
برای دریافت لیست محاسبه سال ۹۲ به کدام آدرس مراجعه کنم.
با تشکر

محمود

با سلام
من قبلا لیست excl محاسبه مالیات حقوق و دستمزد سال ۹۱ را از سایت شما دریافت کردم
برای دریافت لیست محاسبه سال ۹۲ به کدام آدرس مراجعه کنم.
با تشکر

ضرابی

با سلام
از اطلاع رسانی شما عزیزان بسیار سپاسگزارم.
پیوسته شاد و موفق باشید

الهه

سلام
ممنون از اینکه به سوالم جواب دادید
منظورم دلیل اینکه حقوق سال ۹۲ اقزایش یافته و سقف مالیات آن افزایش نیافته بود.
هیچ وقت حداقل حقوق وزارت کار مشمول مالیات نبوده ومعاف از مالیات می باشد. از این بابت من مالیات حقوق فروردین را پرداخت نکرده ام. حال بایستی چه کار کنم؟

الهه

سلام یعنی اگر حقوق فروردین بالتر از ۵۵۰ت باشد یعنی ۶۰۰ باشد مالیات دارد؟ نمیشه که همینجوری با حداقل پایه وزارت کار می شه ۵۵۰ ت (۱۶۲۳۷۵*۳۱+۴۵۰۰۰۰)حقوق اگر پایه سنواتی هم بدیم خوب بالای ۵۵۰ می شه؟
بعدشم من تاحالا چند بار سوال داشتم و ارائه کردم ولی جوابمو نمی دید.چرا؟؟؟؟

naser

سلام در مورد سوال دوستمان امیر آقا مثلا شما جواب دادین ؟ خوب کجای سایت رو نگاه کنم درست و حسابی جواب بدین …

amir

سلام
لطفا بخشنامه معافیت حقوق سال ١٣٩٢ به مبلغ ٨٣٣٠٠٠٠ ریال را ضمیمه کنید
با تشکر

امیر

من از خوانندگان همیشگی مطالب سایت هستم در ضمن رشته ام کامپیوتره و اطلاعات حسابداریم خیلی ناچیزه ولی به حسابدارها مقدمات کامپیوتر و اکسل درس میدم یه سوال از حضورتون دارم: همونطور که میدونید طبق ماده ۸۴ ق.م.م اگه مجموع دستمزد و مزایای مشمول مالیات از یه حد معینی بالاتر بره به مابه التفاوت اون مالیات ۱۰ درصدی تعلق میگیره ، اگه بازم میزان دستمزد بالاتر بره مالیات میشه ۲۰ درصد و …. ۲۵ درصد ، ۳۰ درصد ؛ یعنی به بازه های مختلف درصدهای متفاوتی تعلق میگیره سوال من اینه که اون بازه ها چطور محاسبه میشن؟ یعنی مثلا… ادامه پیام ..

فرزاد فلاح

سقف مالیات حقوق ۸۳۰.۰۰۰ تومان اعلام شد

عبدالناصر صباغی سردرود

با تشکر
همکاران محترم در مورد ریاضی پایهو مقدمات آمار ۱ در پیام نور ، چون رشته انسانی خوندم دچار مشکل شدم اگه تونستین لطفا خبر بدین ( درمورد تست زنی یا نحوه یادگیریش )

با سپاس

درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار