فیلم آموزش ارسال اظهارنامه اجاره املاک

ارائه اظهارنامه املاک یکی از دغدغه های این روزهای مودیان است که برای تسهیل این امر تصمیم گرفتیم فایل تصویری آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم .

میتوانید این فیلم را از لینک انتهای مطلب دانلود و مشاهده کنید و مشکلات و نقاط ابهام خود را در بخش سوالات با ما در میان بگذارید و همانجا پاسخ خود را جویا شوید .

برای ارسال اظهارنامه ابتدا فایل نصبی آن را از آدرس www.Tax.gov.ir دریافت و نصب کنید .

سپس کد ملی و کد پستی مالک (موجر) را تایپ و وارد اظهارنامه شود .

۷ کاربرگ مشاهده میکنید که به ترتیب اطلاعات زیر را از شما میخواهد . به خاطر داشته باشید کد ملی مستاجر و موجر از موارد الزامی برای ارسال اظهارنامه درآمد اجاره املاک است که بدون آن نمیتوانید اظهارنامه را تکمیل و ارسال کنید .

نکته مهم دیگر این است که هر محدوده از شهر زیر نظر یک واحد مالیاتی با کد معینی است که شما باید با مراجعه به نزدیکترین شعبه مالیاتی خود کد واحد مالیاتی خود را دریافت کنید و برای ملک یا املاک مربوط به هر کد واحد مالیاتی یک اظهارنامه جداگانه ارسال کنید .

برای تکمیل اطلاعات اظهارنامه از کاربرگ اول شروع میکنیم.

کاربرگ اول :
اطلاعات مربوط به شهر ، واحد مالیاتی و شماره پرونده شما در واحد مذکور است . بعلاوه اطلاعات هویتی و محل اقامت مالک را هم در این قسمت وارد کنید .
اگر مالک در رابطه با این اظهارنامه جزو بستانکاران اداره امور مالیاتی است برای استرداد وجه بستانکاری ایشان شماره حساب مالک را نیز در پایین صفحه وارد کنید .

کاربرگ دوم :
در کاربرگ دوم در قسمت الف شما پاسخ ۲سوال مهم را خواهید داد که وضعیت درآمدی شما را مشخص میکند و قسمت ب از تکمیل اطلاعات سایر جدول ها در کاربرگ های بعدی به صورت خودکار پر خواهد شد .
کاربرگ سوم :
جدول معافیت های کاربرگ سوم شامل هزینه های درمانی مالک در سال جاری (برای خود فرد ،همسر ،فرزندان ،پدر و مادر) – پرداخت کمک های مالی خیرخواهانه – معافیت ماده ۸۴ ق.م.م که برای سال ۱۳۹۴ معادل ۱۳۸٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال است و اگر درآمد های مشمول مالیاتی غیر از درآمد اجاره املاک وجود داشته باشد تا سقف مبلغ ماده ۸۴ ق.م.م معاف است .
در زیر صفحه اگر پرداخت هایی بابت این اظهارنامه وجود داشته اطلاعات فیش پرداختی ، مبلغ ، تاریخ و سایر اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید .
کاربرگ چهارم :
ااطلاعات این کاربرگ که در واقع بهتر است پس از کاربرگ اول این کاربرگ را تکمیل نمایید ،شامل اطلاعات ملک مورد اجاره و مستاجر است که اطلاعات آن را مطابق اطلاعات ذکر شده در اجاره نامه محضری و یا قرارداد اجاره وارد کرده و با استفاده از گزینه جدید میتوانید چندین ملک را که در یک واحد مالیاتی است در این قسمت وارد کنید .

کاربرگ پنجم :
اطلاعات مربوط به درآمد اجاره در این قسمت وارد می شود .
در سطر اول مبلغ رهن دریافتی ، در سطر دوم درامد حاصل از رهن را که ماهیانه ۵/۱ % محاسبه میگردد و در سطر سوم اجاره دریافتی در مدت قرارداد را درج نمایید .
اگر نوع اجاره دست دوم است و از مبلغ درآمد اجاره دریافتی پرداخت هایی بابت اجاره به مالک اصلی دارید در قسمت پرداخت های انجام شده بابت ملک مورد اجاره وارد کنید .
کاربرگ ششم :   
در این کاربرگ اطلاعات مربوط به پرداخت های خیرخواهانه مانند مدرسه سازی ،احداث بیمارستان .، مساجد و از این قبیل موارد را وارد کنید همانطور که گفتم به جدول کاربرگ شماره ۳ منتقل شود .
کاربرگ هفتم :

قسمت تایید اطلاعات با وارد کردن نام مودی یا نماینده قانونی او مرحله آخر است .پس از تکمیل اطلاعات پنجره اظهارنامه را ببندید .اطلاعات به طور خودکار ذخیره می شود .

از چاپ اظهارنامه پیش نویس را چاپ کنید و اطلاعات را دقیق کنترل کنید .
پس از کنترل و اطمینان از صحت اطلاعات از ارسال اظهارنامه بدون امضای الکترونیکی(اگر امضا الکترونیکی ندارید ) گزینه تایید و ارسال را بزنید تا اظهارنامه ارسال شده و کد رهگیری را دریافت کنید .

در آخر اظهارنامه را پرینت کنید .

پیشنهادمی شود جهت استفاده از نکات ذکر شده در فیلم و اطلاعات تکمیلی از لینک زیر فیلم نحوه تهیه اظهارنامه را دانلود و مشاهده کنید .

در صورتی که موفق به دیدن فیلم نشدید میتوانید از طریق لینک زیر ان را دانلود کنید

www.accfile.com/old/wp-content/uploads/2017/07/ejare%20{%20www.accfile.com%20}.mp4

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 2 میانگین : 4]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار