آموزش نحوه حسابداری مالیاتی

هر شخصیت حقوقی(شرکت) باید پس از تأسیس برای تشکیل پرونده  مالیاتی در واحد مالیاتی، اقدام کند. طبق مقررات مربوطه، شرکت تا ۲ ماه پس از تأسیس مکلف به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت حق التمبر (مالیات) سرمایه می باشد.  تشکیل پرونده مالیاتی به معنای آن است که شرکت به سازمان امور مالیاتی اعلام نماید که چنین شرکتی تأسیس شده و طبق قانون دو در هزار سرمایه شرکت را پرداخت نماید در غیر اینصورت مشمول جریمه مالیاتی معادل دو برابر مبلغ اولیه خواهید شد. بعبارت دیگر در صورت عدم تشکیل پرونده و پرداخت حق التمبر دارایی ظرف دو ماه ، به جای ۲ در هزار ، معادل ۶ در هزار سرمایه ثبت شده باید پرداخت نمایید.

لازم به ذکر است به تازگی و بر اساس طرح جامع مالیاتی،  اداره کل مالیات بر درآمد (عملکرد) پس از تکمیل و تشکیل پرونده، جهت ارائه مفاصا حساب مالیاتی، از اداره کل مالیات بر ارزش افزوده نیز استعلام می کند. لذا در اداره کل مالیات بر ارزش افزوده نیز می باید برای تشکیل پرونده  اقدام نمایید که فرایند آن کاملا متفاوت با مراحل ذیل است.

جهت تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی باید به نزدیکترین اداره امور مالیاتی مربوط مراجعه نمایند. پیشنهاد می شود به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی، کد پستی دقیق خود را نیز از اداره پست استعلام کنید چرا که در صورت مغایرت آدرس قانونی با کدپستی، برای درخواست کد اقتصادی با مشکل مواجه خواهید شد.

نوع فایل : ppt

حجم فایل۴۴۲ KB

نویسنده   :  کامران سلیمی

رمز فایل : www.accfile.com

لینک دانلود  :  آموزش نحوه ی حسابداری مالیاتی

 

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 7 میانگین : 4.9]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

3 نظرات
newest
oldest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
اکبر

سلام من سالهاست لذت میبرم از این سایت واقعا خسته نباشید
لطفا درمورد تهیه و تنظیم مالیات و ارزش افزوده بیشتر مطلب بگذارید.
ممنون

reza

سلام میشه در باره ماده۸۴ توزیح بدید……. همه چیز در کتاب ها گنگ .و نامفهوم است میشه توزیح بدید و مثال بزنید

علیرضا دلخواه

درصورتی که شرکتی طی ۳ سال متوالی زیانی به اندازه ۲ برابر سرمایه ثبتی خود داشته باشد و هر ۳ سال حوزه به دلایلی نسبت به عدم پذیرش زیان ابرازی و تحمیل مالیات اقدام نماید و شرکت سال ۴ زیان مورد بحث را با حساب شرکا تعدیل نماید بر اساس صورتجلسه مجمع عموموی عادی بطورفوف العاده تکلیف مالیاتمنظور شده در سال ۴ برای این رقم چه خواهد بود .

درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار