حقوق در سال ۱۴۰۰ ؛ گام اول افزایش یک میلیون و ۹۵۵ هزار تومانی

بحث نمایندگان کارگری و کارفرمایی بر سر حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ با توافق طرفین بر رقم۶میلیون ‌و۸۹۵ هزارتومانی سبد معیشت خانوار کارگری وارد فاز جدیدی شده که در آن طرف کارگری بر افزایش ۱ میلیون و ۹۵۵ هزار تومانی دستمزد قبل از ورود به بحث اصلی یعنی تعیین دستمزد ۱۴۰۰ پافشاری می کند.

به گزارش دانلود سنتر تخصصی حسابداری ، تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ شرایط متفاوت‌تری از تعیین مزد این اقشار در سال ۹۹ و سال های پیش از آن دارد چرا که هنوز جلسات اصلی مزد ۱۴۰۰ آغاز نشده اما نمایندگان کارگران یک گام مهم رو به جلو برای افزایش حقوق هم صنفان خود ، نه بر اساس خواست کارفرمایان که طبق خواست کارگران، برداشته اند.

گام اول ابطال مصوبه مزد ۹۹ در هیات بدوی دیوان عدالت اداری بود که کارگران را از کارفرمایان بابت مزد ۹۹ طلبکار کرد و این طلب به اهرم فشاری برای نمایندگان کارگری در جلسات مزد سال آتی تبدیل می شود. این گام با تعیین رقم۶میلیون ‌و ۸۹۵ هزارتومانی به عنوان حداقل هزینه معیشت یک ۳/۳ نفره کارگری در جلسه روزهای اخیر شورای عالی کار تکمیل شد؛ رقمی که قطعا قبولاندن آن به نمایندگان کارفرمایی کار آسانی نبوده است.

حقوق سال 1400

حقوق سال ۱۴۰۰

کف درخواست مزدی کارگران برای حقوق در سال ۱۴۰۰ چیست؟

تصویب این رقم به عنوان حداقل سبد معیشت کارگران یک خواسته مهم در دل خود دارد که فرامرز توفیقی رئیس کمیته مزد شورای اسلامی کار ،به عنوان عضوی که تند ترین مواضع را در موضوع حقوق کارگران به نفع آنها اتخاذ می کند، این خواسته را خیلی ساده و خلاصه این چنین اعلام کرده است؛ کف درخواست ما به عنوان نمایندگان قشر کارگر این است که مبلغ ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به‌عنوان جبران هزینه تحمیل شده به معیشت کارگران در سال ۹۹ به مزد آنها اضافه شود تا کارگران به وضعیت اول سال۹۹ برگردند و پس از آن بر سر تعیین مزد۱۴۰۰ متناسب با شرایط سال آینده بحث و رایزنی را آغاز کنیم.

به بیان دیگر کارگران در جلسه اخیر کمیته مزد شورای‌عالی کار موفق شدند نمایندگان کارفرمایان و دولت را به افزایش حدود ۴۰ درصدی درصدی حداقل هزینه معیشت خانوارهای کارگری در سال۹۹ نسبت به سال ۹۸ قانع کنند و طبق توافق سه طرف قرار بر این است که رقم سبد معیشت کارگران در اسفند ۹۹ مبلغی بالغ بر۶میلیون‌و۸۹۵هزار تومان در نظر گرفته شود. به این ترتیب حتی با اضافه کردن حدود ۲میلیون تومانی حقوق کارگران، شرایط معیشتی کارگران به وضعیت ابتدای سال۱۳۹۹ بر می گردد و برای تورم سال ۱۴۰۰ و اثر آن بر معیشت کارگران باید فکر دیگری شود.

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 0 میانگین : 0]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار