حقوق کارگران در ۱۴۰۰؛ افزایش ۴/۲ میلیونی به جای رشد درصدی مزد

آنچه کارگران و نمایندگان آنها در جلسات تعیین حداقل مزد ۱۴۰۰ بر آن تاکید دارند این است که این بار به جای افزایش درصدی مزد ، افزایش حقوق کارگران به صورت ریالی تعیین شود و مبلغی که برای افزایش حقوق مدنظر آنهاست ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد می شود.

به گزارش دانلود سنتر تخصصی حسابداری ، هر سال بحث تعیین حداقل حقوق کارگران ، بحث بر سر تعیین درصدی از افزایش است که بر مبنای حقوق سال قبل مشخص می شود. امسال اما کارگران اصرار دارند که درصدها برای آنها راضی کننده نیست و نمی تواند آنها را به حداقل های معیشتی برساند. به همین دلیل نمایندگان کارگران در شورای عالی کار با برخی محاسبات و ادله و استدلال ها خواستار تعیین مقدار افزایش حقوق به صورت ریالی هستند.

حقوق سال 1400

حقوق سال ۱۴۰۰

چرا افزایش ریالی به جای افزایش درصدی؟

این که چرا نمایندگان کارگران خواستار تعیین میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ به صورت ریالی شده اند به این نکته بازمی گردد که افزایش درصدی حقوق بر اساس حقوق امسال به درصدی تبدیل می شود که بسیار قابل توجه می نماید و بار روانی فراوانی ایجاد می کند.

به بیان ساده تر وقتی طرف کارگری در شورای عالی کار خواستار افزایش حقوق ۴ میلیونی در سال ۱۴۰۰ شود این افزایش با توجه به گرانی ها و تورم افسارگسیخته قابل درک و هضم است اما همین مبلغ افزایش با توجه به حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی امسال کارگران به صورت درصدی ، بالغ بر ۱۵۰ درصد می شود که مذاکره کردن درباره آن با نمایندگان کارفرمایان بسیار سخت است.

ایلنا نیز در گزارشی به موضوع افزایش حقوق کارگران پرداخته و در مقدمه این گزارش نوشته است؛ آنچه برای عموم کارگران شاغل و بازنشسته اهمیت دارد، نه درصد افزایش مزد بلکه رقم ریالی افزایش است.

بر اساس این گزارش،  فاصله دستمزد ۹۹ و سبد توافقی محاسبه شده برای ۱۴۰۰، بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و برای «واقعی شدن دستمزد» در ۱۴۰۰، همین رقم ریالی یعنی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باید به مزد کارگران حداقل بگیر افزوده شود.

برای استفاده از این برنامه ابتدا رای خود را ثبت کنید
[تعداد : 2 میانگین : 3.5]

پسورد فایل فشرده : www.accfile.com

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
پاسخ به پیام من را اطلاع بدهید
اطلاع بده :
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار